Seurakuntien kesätoiminta tuo helpotusta koululaisten perheiden arkeen

Kirkko Espoossa järjestää kouluikäisille runsaasti kesäkerhoja ja -leirejä. Edullinen kesätoiminta voi olla pelastus sekä koululaisen että vanhemman kesälomajärjestelyihin. Espoon seurakuntien kesätoimintaan ilmoittaudutaan verkossa 1.–28.2.

Kuvassa koululaisia Leppävaaran seurakunnan kesäkerhossa.

Kuvassa koululaisia Leppävaaran seurakunnan kesäkerhossa. Kuva: Antti Rintala.

– Viime kesänä lapseni osallistuivat Leppävaaran seurakunnan kesäkerhoon. Siitä oli etätyöaikana iso apu. Kotona oli työrauha, kun lapset eivät pyörineet jaloissa. Lapsilla taas oli tekemistä ja turvallinen paikka, jossa viettää arkipäiviä, kertoo espoolainen kolmen lapsen äiti Kirsi Nummi.

Nummen perhe ei ole vielä ehtinyt miettiä tulevan kesän lomajärjestelyjä, mutta kesäkerhot- ja leirit ovat edelleen hyvä vaihtoehto kesän loma-aikataulujen sumplimisessa.

–  Kyllä seurakunnan kesäkerhot helpottavat pitkää kesälomaa, kun on alkukesään tarjolla lapsille jotain järkevää tekemistä. Lapset myös tykkäsivät toiminnasta. Kerhoon sai kävellä itse ja siellä tehtiin monenlaisia retkiä lähikoulujen pihoille ja leikkipuistoihin.

Seurakunnan kesäkerhojen ansiosta Nummen perheessä vanhemmat pystyivät säästämään omia lomapäiviään myös koko perheen yhteiseen lomailuun. Kesäkerhot ja -leirit tarjoavat kodin ulkopuolisen ohjatun ja virikkeellisen ympäristön myös niille lapsille, joiden vanhemmat käyvät lähitöissä, ovat lomautettuja tai työttömiä. Kaikkiin kerho- ja leirimaksuihin voi hakea maksuvapautusta taloudellisista syistä.

Espoon seurakunnat järjestävät kesällä 2022 tusinan verran kesäkerhoja eri puolilla Espoota. Näiden lisäksi lapsille on tarjolla kesäleirejä Espoon seurakuntien leirikeskuksissa kuten Velskolassa ja Hvittorpissa.

Tutustu ja ilmoittaudu kesätoimintaan 1–28.2.2022.

Mon Jan 31 08:00:00 EET 2022