Lasketteluripari

Tervetuloa Lasketteluriparille!

Rippikoulun aikataulut

21.01.2022 17:00-18:00 Ryhmän oma tapaaminen Suvelan kappeli (Kirstintie 24)
10.02.2022 17:30-18:30 Rippikoulukirkko Tuomiokirkko (Kirkkopuisto 5)
  18:30-19:30 Ryhmän oma tapaaminen Tuomiokirkon seurakuntatalo (Kirkkoranta 2)
03.02.2022 18:00-19:00 Leiri-info (rippikouluaisille ja huoltajille) Teams
vk 6   Työntekijöiden kotisoitot huoltajille
19.-26.2.2022   Leirijakso Aholansaari
Tahko
1.-3.4.   Viikonloppuleiri Solvalla
Huhtikuu   Nuorten ilta (aikataulu täsmentyy)
20.05.2022 17:00-19:30 Konfirmaatioharjoitus + valokuvaus Tuomiokirkko
21.05.2022 10:00-11:15 Konfirmaatio Tuomiokirkko

Mikäli et pääse johonkin tapaamiseen, sovi asiasta etukäteen työntekijän kanssa!

Ohjaajat

Samuel Laaksonen

samuel.laaksonen@evl.fi

Olen nuorisotyönohjaaja Samu; ”el” tekee nimestäni virallisemman. Riparit on mun duunin ehkäpä paras puoli! Se että saa elää uusien ihmisten kanssa viikon, pohtien Jumalaa ja elämää, ihmetellä maailmaa ja ihmisiä, on vaan niin siistiä! Kovasti odotan, että kuulen millaisia ajatuksia sinulla on.

Olen kaveri, joka ei jaksa olla kauaa paikallaan. Pallot ja pallopelit ovat aina kiehtoneet ja viihdyttäneet minua. Vapaa-aika kuluukin joko lasten harrastuksissa tai omissa; esim. snooker, salibandy, laskettelu, Tapparan pelit TV:stä, NHL, jne. Toivon että leirimme ensimmäisenä aamuna klo 6:10 saamme katsoa kun Suomi kaikkine NHL-pelaajieneen pelaa olympiafinaalissa. Itse olen tuolloin pommin varmasti hereillä, oletko sinä?

Miia Pekkarinen

(Esittelyteksti ja kuva tulossa..)

miia.pekkarinen@evl.fi

Jiri Avila

Moi! Minä olen Jiri ja tällä leirillä kausityöntekijän roolissa. Ikää löytyy 21 vuotta ja opiskelen ensimmäistä vuotta teologiaa Helsingin yliopistossa. Tavoitteena olisi, että minullakin tuon meidän papin Miian tapaan, olisi joskus kaulassa valkoista! Opinnoissa minua kiinnostaa varsinkin kristinuskon vaikutus historiaan, valtaan ja politiikkaan. Jos siis tykkäät koulussa  historiasta, yhteiskuntaopista tai uskonnosta, meillä voi olla paljon yhteistä!

Koska elämä ei voi olla pelkkää opiskelua, pitää yrittää keksiä myös muita mielenkiinnonkohteita. Urheilulajeista minulle rakkain on jalkapallo, ja olen sitä myös itse muinaisina aikoina pelannut. Nykyään harrastan jalkapalloa lähinnä sohvalta käsin, Manchester Cityn otteluja seuraten. En ole kuitenkaan penkkiurheillessa turhan nirso ja onkin aika siistiä, että tänä talvena päästään taas seuraamaan talviolympialaisia, osittain meidän leirimmekin aikana! Viime talviolympialaisten aikaan olin vastaavalla tavalla rippileirillä (isosena tosin) ja silloin innostuimme leiriläisten kanssa seuraamaan varsinkin curlingia. Se on muuten yllättävän mielenkiintoinen laji! Urheilun lisäksi rakastan elokuvia, varsinkin suomalaista elokuvaa.

Odotan innolla, että päästään viettämään mahtava ja opettavainen viikko yhdessä. Tutustutaan toisiimme, Jumalaan ja Jeesukseen (kavereiden kesken “Jesse”)! Ei oteta siitä oppimisesta kuitenkaan turhia paineita, vaan keskitytään hauskaan yhdessäoloon. Päättäähän evankelista Johanneskin kertomuksensa Jeesuksen elämästä näin: “Paljon muutakin Jeesus teki. Jos kaikki vietäisiin kohta kohdalta kirjaan, luulen, etteivät koko maailman mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa.” Ihan kaikkea ei siis meidänkään varmaan tarvitse opetella.

// ]]>