Urkuyö ja Aaria - Cameron Carpenter

to 15.6. klo 21.00
Lyhyttukkainen tumma mies katsoo tiukasti kameraan, taustalla ovat urut.

Espoon tuomiokirkko

Urkuyö ja Aaria festivaali – Musiikin ja kesäyön taikaa!

• Cameron Carpenter, urut

Liput 45 / 35 / 15 €, osta liput: lippu.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Yhdysvaltalaisurkuri Cameron Carpenter on urkutaiteen suunnannäyttäjä, jonka tuoreet tulkinnat perinteisestä urkumusiikista ovat herättäneet suurta suosiota ympäri maailman. Tämä urkumusiikin supertähti on tuonut valovoimaisella esiintymisellään ja ällistyttävällä lahjakkuudellaan urkujen ulottuvuuksia laajemman ja nuoremman yleisön tietoisuuteen. Carpenter sai Grammy-ehdokkuuden albumistaan ”Revolutionary” (2008), ollen ensimmäinen sooloalbumista ehdolla ollut urkuri.

Urkuyö ja Aaria -festivaalilla tähtiurkuri ottaa käsittelyyn Bachin urkuteokset omalla uudistavalla tyylillään.

“Carpenter is one of the rare musicians who changes the game of his instrument… He is a smasher of cultural and classical music taboos. He is technically the most accomplished organist I have ever witnessed… And, most important of all, the most musical.” – The Los Angeles Times

Urkuyö ja aaria -festivaalin verkkosivuille Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tuomiokirkko, Tuomiokirkkoseurakunta