Kävele avusta totta -vaellus

su 28.4. klo 10.00 – su 28.4. klo 16.00
Mies metsäpolulla katsoo kameraan. Teksti: Kävele avusta totta ja Yhteisvastuu-sydän.

Auta syrjäytymisvaarassa olevia nuoria Yhteisvastuukeräyksen avulla. Kutsumme sinut mukaan tekemään yhdessä hyvää - ihan vain kävelemällä.

Kävelemällä hyvää

Haastamme espoolaisia liikkumaan tapahtumapäivänä uudella Linnaisten kartanolta Espoon tuomiokirkolle kulkevalla pyhiinvaellusreitillä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tapahtuman aikana kuljetut kilometrit lasketaan yhteen. Pastori Heikki Lehti on lupautunut kulkemaan saman matkan, joka osallistujien kulkemista kilometreistä kasaantuu.

Lahjoittajat sitoutuvat maksamaan haluamansa summan (0,1 - 1e) jokaisesta Heikin liikkumasta kilometristä. Kerätty summa lahjoitetaan Yhteisvastuukeräykselle, jonka kohteena Suomessa on yksinäisyydestä kärsivät tai syrjäytymisvaarassa olevat nuoret.

Tietoa tapahtumasta ja reitstä

Vaellus tapahtuu omatoimisesti. Reittiä ei ole merkattu maastoon, vaan sitä seurataan Citynomadi -sovelluksesta. Osallistujat voivat liikkua koko reitin tai valitsemansa matkan. Reitin varrella on 9 pysähdyspaikkaa, joissa voi perehtyä alueen historiaan ja halutessaan pysähtyä miettimään oman elämän matkaa.

Tapahtumapäivänä reitin varrella on opastusta seuraavissa paikoissa:

Linnaisten kartano klo 10-14
Auroran kappeli klo 10-14
Träskändan kartanonpuisto klo 10-16
Talomuseo Glims n.klo 11-14.30
Pitäjäntupa klo 12-16

Muistathan ilmoittaa sinun tai seurueesi kulkemat kilometrit vaelluksesi päätteeksi tällä lomakkeellaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Voit kävellä esimerkiksi seuraavat etapit:

Linnaisten Kartano – Auroran kappeli 5,6 km
(Lähtöpaikka: Ainontie 33, Vantaa)

Matkalla näet Pitkäjärven rantojen kevätloistoa ja voit tutustua Linnaisten, Jupperin ja Dalsvikin kartanoiden historiaan. Virkistäydy lopuksi Auroran kappelin yhteisvastuutapahtumassaLinkki avautuu uudessa välilehdessä virvokkeiden ja pienen purtavan parissa.

Auroran kappeli – Glimsin talomuseo 3,5 km
(Lähtöpaikka: Heiniemenpolku 1)

Tällä etapilla koet Träskändan puiston historiallisen miljöön. Träskändan kartanon pihapiirissä olevassa kappelissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä on klo 10-16 esillä vanhoja valokuvia Träskändasta ja klo 12-15 välillä Arto Joutsimäki (huilu, laulu) ja Erkka Korhonen (kitara) esittävät Auroran aikaista musiikkia.

Jatkaessasi matkaa voit valita reitin Glimsinjoen luontopolkua pitkin tai esteettömän reitin Kuninkaantien vartta Ingaksen pappilalle. Matkan voit päättää vierailemalla Glimsin talomuseossa.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Glimsin talomuseo – Espoon Tuomiokirkko 3,7 km
(Lähtöpaikka: Glimsintie 1)

Matkan voi myös aloittaa Glimsin talomuseosta, jatkaa Kirkkojärven kosteikon ohitse Tuomiokirkolle ja osallistua klo 16 Pienten omaan kirkkohetkeenLinkki avautuu uudessa välilehdessä tai päättää vaelluksen Pitäjäntuvassa kirkon kupeessa klo 12–16, jossa on tarjolla pientä purtavaa. Paikalla Turun pyhiinvaelluskeskuksesta Samuli veistämässä pyhiinvaellussauvoja.

Tervetuloa tekemään hyvää!

Haluatko lahjoittajaksi?

Tahtoisitko auttaa, muttet pääse tapahtumapäivänä kävelemään? Ilmoittaudu lahjoittajaksi tästä, niin voimme olla sinuun yhteydessä tapahtuman päätyttyä.

Lisätietoja saa Heikki Lehdeltä.

Tutustu reittiin ennakkoon Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Espoon seurakunnat

Asiantuntija