Messu: taivaan kansalaisen maailmassa, kevään laulujuhla

Olarin kirkko

Olarin kirkon Cantate-messu su 28.4. klo 10 soi laulujuhlan tavoin. Mukana mieskuoro Virsiveljet ja Olarin seurakunnan seniorilaulajat. Liturgina Jarmo Jussila, avustavana pappina Oili Karinen, kanttorin ja urkurin tehtävissä Sari Rautio ja Sanna Franssila.

Taivaan kansalaisena maailmassa: iloista laulua ja lauluista iloa kahden kuoron kanssa. Kuorot ja seurakunta laulavat kiitosvirsiä  kuten On niin onnellista käydä, Soi kunniaksi Luojan (v. 462), Hyvä on Herra (v. 324) sekä Kuin kevätaamu hehkuva (virsi 237 Ruotsin kirkon virsikirjan sanoilla).  Osa yhteislauluista seuraa Bachin aikaista koraalikäytäntöä, jossa koraalissa on urkuritornelloja (välisoittoja) ja virren tekstiä säepari kerrallaan. Tule mukaan laulamaan juhlavasti!

Messun livelähetys ja tallenne ovat nähtävissä Olarin seurakunnan YouTube-sivulla noin kahden viikon ajan: https://www.youtube.com/user/Olarinsrk/featured.

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Olarin seurakunta