Kuvituskuvassa on Rakenna joulupuu -keräyksen logo, jonka taustalla on kuvapohjassa joulukarkkeja.
Joulun kuvitusilme: Sari Pelho / PelhoDesign.

Rakenna joulupuu -keräys jouluna 2023

Rakenna joulupuu on pääkaupunkiseudun seurakuntien jo perinteeksi muodostunut joulukampanja. Keräyksen kautta on mahdollisuus lahjoittaa jouluiloa lähimmäiselle – perheelle tai yksinasuvalle. Seurakuntien diakoniatyöntekijät toimittavat lahjat perille.

Tarkemmat tiedot seurakuntakohtaisista keräyksistä löydät tästä alta.

Espoon tuomiokirkkoseurakunta

Anna joululahja vähävaraiselle lapselle. Voit hakea joululahjatoiveita Espoon tuomiokirkon (os. Kirkkopuisto 5. ) kuusesta 3.–10.12. tai Kirkonkympistä (Kirkkokatu 10), aulan kuusesta 4.–8.12. Kuoressa on ohje lahjan palauttamisesta.
Keräyksen kohderyhmänä ovat vähävaraiset lapsiperheet. Kirkon ovet ovat auki ti-pe klo 10–17, la-su klo 10–18. Kirkonkymppi on auki ma-pe klo 9–14. (itsenäisyyspäivänä 6.12. Kirkonkymppi on kiinni).
Lisätietoa: Eeva Einola, 050 438 0189

Espoonlahden seurakunta

Haluatko tukea vähävaraisten joulunviettoa? Keräys alkaa 3.12. klo 11 Espoonlahden kirkon ja klo 17 Soukan kappelin messujen yhteydessä. Nouda kirkon tai Soukan kappelin aulan kuusesta kortti, joka sisältää kuvauksen lahjan saajasta. Osta haluamallasi summalla oleva lahjakortti ja palauta se 11.12. mennessä kirkon tai kappelin aulan postilaatikkoon. Diakoniatyö toimittaa lahjan perille.
Lisätietoa: Klarika Vastamäki, 040 537 6854.

Leppävaaran seurakunta

Rakenna joulupuu -keräys 3.–11.12. välisenä aikana lapsiperheille ja muille pienituloisille Leppävaaran kirkolla, Veräjäkallionkatu 2. Voit noutaa Joulupuusta kuoren jossa kuvaus lahjan saajasta. Kuori sisältää tarkemmat ohjeet. Voit ostaa haluamallasi summalla lahjakortin ja palauttaa sen samassa kuoressa Leppävaaran kirkolle kirkon aukioloaikoina. Diakoniatyö toimittaa lahjan saajalleen.
Lisätietoa: Petri Lehtisalo, 040 546 5191.

Olarin seurakunta

Olarin seurakunnassa vastaanotetaan 3.–11.12. lahjakasseja, joihin voit laittaa neljä tuotetta: Kahvipaketti, suklaata, joulupipareita ja glögiä (ja halutessasi joulukortin).  Kassit voi tuoda seurakunnan Chapple-tilaan, Isoon Omenaan. Diakoniatyöntekijät jakavat kassit eteenpäin apua tarvitseville.

Tapiolan seurakunta

Voit ilahduttaa apua tarvitsevaa lähimmäistäsi lahjoittamalla hänelle haluamasi suuruisen lahjakortin jouluksi diakoniatyön kautta. Lahjakortin voit hankkia valitsemastasi liikkeestä tai tavaratalosta, mieluiten kuitenkin Tapiolan alueelta. Pyydämme palauttamaan lahjakortin viim. ma 11.12. Tapiolan kirkolle.
Lisätietoa: Maritta Kopsala, 040 620 8015.

Kirkkojen, kappeleiden ja seurakuntatilojen aukioloajat löydät tarkemmin kunkin tilan kohdalta.

Lisää tietoa Rakenna joulupuu -keräyksestä pääkaupunkiseudun seurakunnissa löydät verkkouutisestaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kuvassa on punanuttuinen henkilö talvisessa maisemassa lahjapaketti käsissään.
Kuva: Eija Harju.