Messu ja kirkkokahvit

Pieni  lapsi katsoo kokhti taivasta. Kuvassa lukee:

Leppävaaran kirkko

Kuin verhon takaa

Jumala on salattu. Hänen ilmoitetaan olevan Yksi, mutta samalla kän on Kolme. Inhimillisellä järjellä me emme voi tavoittaa tätä. Se jää mysteeriksi, jota saamme katsella tässä ajassa kuin hennosti kuultavan verhon takaa. Tämänkin tiedämme vain siksi, että Jeesus ilmoitti meille Jumalan Isänä ja Poikana ja Pyhänä Henkenä.

Pyhän Kolminaisuuden päivänä ihmettelemme Jumalan mysteeriä ja pohdimme sitä, miksi ihmisen on lähtökohtaisesti vaikea sietää selvittämätöntä. Miten salaisuuden olemassaolon hyväksymien voisi muuttua meissä levoksi ja rauhaksi?

Liturgina Kirsti Koskela ja avustavana pappina Kaisa Yletyinen. Musiikista vastaa kanttori Pauliina Hyry sekä Eeva Laine, laulu.  Laulamme messussa Ihmeellisen Luojamme ja kesän alkamisen kunniaksi myös Suvivirren.

-----------------

Messu kestää noin tunnin. Kirkon aulasta löydät kirkkopussukoita pienimmän kirkkoväen viihdykkeeksi penkkiin mukaan otettaviksi. Kirkkosalissa on myös lastenpaikka, jossa lapset voivat messun aikana puuhailla.

Messun jälkeen kirkkokahvit ja mehut.

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Leppävaaran seurakunta