Saapuminen joulukirkkoihin ja kappeleille jouluaattona Espoossa

Tervetuloa kaikki joulukirkkoihin Espoossa! Koska ihmisiä on paljon liikkeellä, suosittelemme paikalle tulemista ensisijaisesti julkisilla tai kävellen. Kirkkojen ja kappeleiden läheisyydessä on rajallinen määrä parkkipaikkoja. On hyvä varata tilaa invapysäköintiä varten. Autolla tulijat, muistakaa parkkikiekon käyttö niissä paikoin, missä sitä edellytetään.

Kuvassa on Espoon tuomiokirkko talviasussa.

Espoon tuomiokirkko talviasussa. Kuva: Reija Hirvonen.

Espoon tuomiokirkkoLinkki avautuu uudessa välilehdessä, Kirkkopuisto 5

Liikenteen ohjaus jouluaattona 24.12. klo 9–17. Kirkkoranta 2, Kirkkopuisto 1–5. Seuraa liikennettä ohjaavia henkilöitä parkkipaikoilla.

Espoonlahden kirkko,Linkki avautuu uudessa välilehdessä Kipparinkatu 8

Parkkipaikkoja on rajallinen määrä. Muistathan parkkikiekon tarvittaessa. Metroaseman uloskäynti aivan kirkon vieressä, samoin bussipysäkit eli kannattaa suosia julkista liikennettä mikäli mahdollista.

Leppävaaran kirkkoLinkki avautuu uudessa välilehdessäVeräjäkallionkatu 2

Parkkipaikkoja on rajallinen määrä, suosi jalkaisin tai julkisilla tuloa.

Olarin kirkkoLinkki avautuu uudessa välilehdessä, Rälssitilankuja 1

Olarin kirkolla on kahden tunnin pysäköinti parkkikiekolla. Kiekko on pakollinen. Parkkiautomaatti pidempään pysäköintiin löytyy kirkon aulasta. Pysäköintialue on yhteinen Gräsan uurnalehdon kanssa. Niittykummun metroaseman uloskäynti on hyvin lähellä kirkkoa.

Tapiolan kirkko, Kirkkopolku 6

Parkkipaikkoja löytyy rajatusti kirkon pihassa. Kirkon vieressä on uimahallin maksullinen parkkialue. Suosittelemme metrolla tai jalkaisin saapumista. Tapiolan metroaseman uloskäynti sijaitsee aika lähellä kirkkoa, samoin bussipysäkit.

Espoon seurakuntien kaikkien kappeleiden tiedot löydät Kappelit - Kirkko EspoossaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Thu Dec 21 15:09:00 EET 2023