Olarin koulureppukeräys onnistui yli odotusten

Kesällä Olarin seurakunta haastoi ihmiset lahjoittamaan koulureppuja, kirjoitustarvikkeita ja penaaleja erityisesti ekaluokkalaisille. Keräys onnistui yli odotusten. Lahjoitettavia reppuja tarvikkeineen kertyi noin 90 kappaletta. Keräyksellä Olarin seurakunta on auttanut erityisesti sen alueella asuvia vähävaraisia perheitä.

- Odottamattoman runsaan lahjoitusten määrän ja monipuolisen valikoiman ansiosta pystyimme antamaan reppuja teineille sekä pienempiä reppuja myös esikoululaisille. Monet perheet ottivat lapset mukaan repun noutoon ja he olivat onnessaan, kun saivat valita mieleisen repun kymmenien reppujen valikoimasta, diakoni Saija Väätäinen kertoo.

- Sydämellinen kiitos kaikille reppuja ja tarvikkeita lahjoittaneille. Repuissa oli huolella valikoidut sisällöt. Siitä huomasi, että ihmiset olivat ottaneet tämän tavan auttaa sydämen asiakseen. Osa oli kutonut villasukkiakin mukaan, Saija Väätäinen kiittelee.

Osa repuista on vielä jakamatta, mutta diakoniatyö antaa ne tarvitseville vuoden mittaan. Olarin seurakunta haluaa laittaa hyvän kiertämään ja haastaa myös muut seurakunnat toteuttamaan ensi vuonna reppukeräyksiä omilla alueillaan.

Teksti: Eija Harju

2017-08-29 17:35:00.0