Espoon piispa Kaisamari Hintikka vihitään virkaan

Juhlamessu 10. helmikuuta klo 10 Espoon tuomiokirkossa. Messu televisioidaan. Messun jälkeen juhlakahvit Omniassa.
Kuvassa on juuri kukkakimpun saanut hymyilevä vastavalittu piispa Kaisamari Hintikka.

Kuva: Kirkon kuvapankki / Aarne Ormio.

Espoon piispa Kaisamari Hintikka vihitään virkaan juhlamessussa su 10.2. klo 10 Espoon tuomiokirkossa.

Arkkipiispa Tapio Luoma vihkii virkaansa Espoon hiippakunnan piispan TT Kaisamari Hintikan. Arkkipiispaa avustavat pohjoismaisten ja muiden sisarkirkkojen piispat.

Liturgian toimittaa arkkipiispa Tapio Luoma, Kaisamari Hintikka saarnaa. Messun musiikista vastaavat urkurina Petri Koivusalo, kuorot Candomino, joht. Esko Kallio ja CandoMini, joht. Viena Jurvelin sekä soitinyhtye. Ehtoollisella avustaa hiippakunnan seurakuntien pappeja, muita työntekijöitä ja seurakuntalaisia.

Tilaisuus televisioidaan (YLEn suora lähetys), joten paikalla tulee olla klo 9.45 mennessä. Tuomiokirkon rajallisen istuinpaikkamäärän vuoksi seurakuntalaisilla on mahdollisuus osallistua messuun myös Tuomiokirkon seurakuntatalossa, Kirkkoranta 2,  jonne messu välitetään suorana lähetyksenä ja jossa tuomiokirkkoseurakunnan papit jakavat ehtoollista samanaikaisesti kirkon ehtoollisenvieton kanssa.

Juhlakahvit messun jälkeen kaikille Omniassa, Kirkkokatu 16 B. Kahvin jälkeen juhlahetkessä tuodaan tervehdyksiä ja piispa Kaisamari Hintikka puhuu. Leppävaaran kirkon kamarikuoro esiintyy Kullervo Latvasen johdolla.

Kaisamari Hintikka on Espoon hiippakunnan kolmas piispa Mikko Heikan ja arkkipiispaksi valitun Tapio Luoman jälkeen. Teologian tohtori Kaisamari Hintikka on viimeksi työskennellyt merkittävissä ekumeenisissa tehtävissä Luterilaisessa maailmanliitossa Genevessä.

Fri Jan 18 08:42:00 EET 2019