Kirkko Espoossa mukana Pridessa

Espoon seurakunnat ovat mukana Helsinki Pride 2019 -viikolla 24.–30.6. Seurakuntien työntekijöitä on läsnä Toimintakeskus Hapessa Nuorten Pridessa.
Pride_2019_tarrat_MA_750_M.jpg

Kuva: Mirja Aukee.

Työntekijöitä ja vapaaehtoisia on myös toteuttamassa viikon kristillistä ohjelmaaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Tapahtumien suunnittelusta vastaa Espoon, Helsingin ja Vantaan seurakuntayhtymien yhteinen työryhmä, jossa on ollut mukana myös järjestöjen edustajia.

Sateenkaarimessuun kokoonnutaan perjantaina 28.6. klo 18 Kallion kirkkoon. Samalla vietetään Kallion seurakunnan sateenkaarityön 20-vuotisjuhlaa.

Seurakunnilla ja kristillisillä järjestöillä on osasto Pride-kulkueessa lauantaina 29.6. Kulkue lähtee Senaatintorilta klo 12 ja päättyy Kaivopuistoon, jossa tapahtuma jatkuu puistojuhlana.

Puistossa on konttikirkko, jolla seurakuntien työntekijät ja vapaaehtoiset päivystävät koko puistojuhlan ajan. Kirkko Espoossa on tuottanut sinne mm. tarroja ja karkkeja, joita jaetaan Prideen osallistujille.

Espoon seurakuntien jäseniä, vapaaehtoisia ja työntekijöitä kannustetaan osallistumaan viikon tapahtumiin ja tulemaan mukaan Pride-kulkueeseen Luterilaisten Pride -osastossa. Iloitsemme yhdessä Prideen osallistuvien kanssa rakkaudesta ja rohkeudesta.

Suomen evankelis-luterilainen kirkko on yksi Priden virallisista yhteistyökumppaneista.

Wed Jun 19 08:45:00 EEST 2019