Matkalla riparille

Seuraa livevideolta yhden riparibussin matkalta kohti leiripaikkaa sekä tubettaja Pastorificin videopäiväkirjaa ripareilta.
Ulkoterassin kaiteella on raamattu ja kirjanmerkki sen välissä.

Kuva: Jani Laukkanen.

Vuonna 2019 rippikoulun käy noin 2 500 espoolaista nuorta. Rippikoulua käyvät tänä vuonna pääsääntöisesti vuonna 2004 syntyneet nuoret.  Espoon seurakunnissa järjestetään kaikkiaan yli 80 rippikoulua tämän vuoden aikana. Kaikki ja kaikenlaiset nuoret ovat tervetulleita rippikouluun omana itsenään.

Rippikoulun tavoitteita ovat ilo ja yhteys toisiin ihmisiin. Yhdessä eläminen sekä yhdessä tekeminen ovat niitä tärkeitä elementtejä, joiden kautta rippikoulu yhteisenä kokemuksena rakentuu. Tämän päivän rippikoulussa ei niinkään opeteta, vaan opetellaan yhdessä. Rippikoulu on myös niitä harvoja paikkoja, joissa nuoret saavat yhdessä pohtia hengellisyyttä ja sen merkitystä elämässään.

Rippikouluopetusta on Espoossa tarjolla neljällä kielellä: suomeksi, ruotsiksi, englanniksi ja venäjäksi. Rippikouluja järjestetään myös erityistä tukea tarvitseville nuorille.

Ohessa Pastorificin eli Olarin ja Espoon seurakuntayhtymän papin, Jussi Kosken tunnelmia kesän leiriltä.

Mon Jul 01 20:00:00 EEST 2019