Auroran kappeli sai alttaritaideteoksen

Professori, taidemaalari Aale Hakavan (1909–95) hiilipiirrosluonnoksista on koostettu triptyykkityyppinen alttaritaulukokonaisuus Auroran kappeliin.
Aale Hakavan isokokoisia hiilipiirrosluonnoksia Auroran kappelin alttariseinälle asentavat Pauno Hellsten (...

Aale Hakavan hiilipiirrosluonnokset ovat saaneet uuden kodin Auroran kappelilta. Teoksia asentavat paikoilleen Pauno Hellsten (vas.) ja Juha Korkala.

Tauluja olivat asentamassa 14.8.2019 Juha Korkala ja Pauno Hellsten. Yksittäiset työt ovat kooltaan 150 x 250 senttimetriä. Alttaritaulu otetaan käyttöön sunnuntaina 1.9. klo 12 messun yhteydessä.

Auroran alueella pääosan ateljee-elämäntyöstään tehnyt Aale Hakava on maalannut alttaritauluja moniin pohjoissuomalaisiin kirkkoihin. Espoon tuomiokirkkoseurakunta on saanut hiilipiirrokset lahjoituksena Hakavan perheeltä.

Kuva: Eija Harju

Thu Aug 15 15:58:00 EEST 2019