Earth Hour pimentää Espoon kirkkojen ulkovalot tunniksi

Espoon seurakunnat osallistuvat WWF:n organisoimaan maailman suurimpaan ilmastotapahtumaan, Earth Hour -tempaukseen lauantaina 28.3. klo 20.30-21.30. Ulkovalot sammutetaan silloin kaikista kirkoista sekä Espoonlahden seurakunnan kappeleista.

Maapallo kuvattuna kaukaa avaruudesta.

Earth Hour -ilmastotapahtuma järjestetään lauantaina 28.3. klo 20.30-21.30.

Mukana ovat Esbo svenska församling, Espoonlahden seurakunta, Espoon tuomiokirkkoseurakunta, Leppävaaran seurakunta, Olarin seurakunta ja Tapiolan seurakunta.

Ulkovalot pimennetään seuraavista kiinteistöistä: Espoon tuomiokirkko, Espoonlahden kirkko, Leppävaaran kirkko, Olarin kirkko, Olars kyrka ja Tapiolan kirkko. Valot sammutetaan myös Espoonlahden seurakunnan kappeleiden julkisivuilta.

Earth Hour on kannanotto luonnon puolesta. Tempaukseen osallistumalla haluamme puolustaa luontoa ja hillitä osaltamme ilmastonmuutosta.
Espoon seurakunnat kutsuvat myös jokaista espoolaista osallistumaan tempaukseen kotioloissa valot sammuttamalla.

Taustaa:
Earth Hour on ympäristöjärjestö WWF:n järjestämä maailman suurin ilmastotapahtuma, johon kaikki voivat osallistua. Tapahtuman aikana näytetään valomerkki ilmaston ja luonnon puolesta sammuttamalla turhat valot. Tämän symbolisen eleen avulla jokainen voi ilmaista huolensa ympäristön tilasta ja ilmastokriisistä päättäjille.

Lue lisää ilmastotapahtumasta WWF:n sivuilta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Thu Mar 26 14:33:00 EET 2020